7 recomandări pentru Managementul Timpului
Îți rămân o mulțime de sarcini nerezolvate la finalul zilei?
Spui mereu că nu ai timp și ți-ai dori ca ziua să aibă mai multe ore?
Te simți constant obosit și te frustrează că nu reușești să duci la bun sfârșit tot ce ți-ai dori?
Probabil ai vrea să te organizezi mai bine, dar nu știi de unde să începi.
Supraîncărcarea cu care te confrunți este rezultatul unei decizii.
Ai luat hotărârea de a fi ocupat. Poate scopul a fost să ai succes. Poate ai vrut să eviți ceva.
Oricare ar fi motivul, lucrează la managementul personal.
Managementul Timpului este despre aplicarea deciziilor luate
Am observat că supraîncărcarea la serviciu nu se datorează unei lipse de informație.
Știi de cele mai multe ori recomandările cu privire la managementul timpului.
Ea apare din faptul că nu aplici ce știi deja. Sau nu ești consecvent. Apoi uiți că știi.
Un bun Time Management nu este despre lucruri complicate
Acestea ne sperie și ne demotivează.
El este despre lucruri simple.
Este adevărat că se fac greu o perioadă, până devin obiceiuri.
Par să fie și mai dificile când le aplici în ambele planuri, personal și profesional.
Există și cauze profunde ale alegerii de a fi ocupat, dar ce propun este să verifici mai întâi dacă soluția nu este cumva simplă.
Prin urmare, recitește lunar recomandările și aplică-le consecvent.
Dificultatea se referă la Prioritizare
Cel mai greu este să decidem care sunt lucrurile importante, apoi să le aplicăm.
Este posibil să știi deja că nu știi ce vrei cu adevărat, ce te pasionează, la ce ai talent.
Este posibil să nu știi că nu știi ce vrei, ca să poți lucra la asta și să poți îmbunătăți lucrurile.
Este posibil să știi ce vrei și să pară prea greu de realizat.
Și probabil îți pasă prea mult de ce vor alții.
Chiar spui „Totul este important”.
Nimic nu mai suferă amânare.
Pentru că vrei acceptarea și aprobarea grupului.
Ai dus nevoia de apartenență la grup într-un punct nesănătos pentru tine.
Dar mai mult nu înseamnă întotdeauna mai bine.
Adesea ești fericit cu mai puțin. Chiar cu ce ai deja.
Prea des ne concentrăm numai pe ce nu avem. S-ar putea nici să nu avem nevoie. S-ar putea nici să nu ni le dorim cu adevărat.
Când îți vei da seama ce nu vrei să faci, nu vei mai avea atâtea emoții negative.
Când îți vei da seama ce vrei cu adevărat, angajamentul devine eliberator și productiv.
Iar dacă știi ce vrei, se poate întâmpla să nu progresezi.
Poate că un singur lucru este totul pentru tine. Și nu vrei să pierzi totul. De aceea nu-ți asumi riscuri.
Poate consideri că doar la serviciu ești util, talentat și pasionat de ce faci.
Găsește toate aceste lucruri și în plan personal.
Stabilește-ți obiective în toate ariile vieții și în toate rolurile pe care le ai.
(Podcast)
De ce? Ca să nu simți că te pierzi pe tine în momentul în care ceva nu merge bine pe un plan.
Iată recomandările pentru Gestionarea Timpului
1. Fă curățenie
Nu doar în spațiul fizic și în mintea ta. Spune “NU” (Podcast). Elimină tot ce poți! Renunță la ce este neimportant, la „hoții de timp”. Sunt pierderi de performanță de aproximativ 28% datorate acestor întreruperi.
2. Ia-ți pauze
Pauzele sunt utile pentru că te reglează și eviți epuizarea. Reușești să îți păstrezi entuziasmul și perspectiva asupra vieții. Ele declanșează inspirația, inovația, creativitatea. Ajută în rezolvarea problemelor și în luarea deciziilor.
3. Lasă loc pentru neprevăzut
Planifică parțial, de exemplu pentru 5-6 ore din cele 8 de lucru din ziua următoare.
4. Respectă Principiul Pareto
Pentru 20% din sarcini, cele foarte importante care îți aduc 80% din rezultate, alocă 80% din timp.
5. Începe cu sarcina cea mai importantă
Începe cu ce nu-ți place, cu sarcina care are cele mai mari șanse de a fi amânată la nesfârșit, dar va aduce cele mai multe rezultate. (Bryan Tracey)
Poți să rezolvi imediat sarcini care necesită maxim 5 minute pentru a avea o recompensă imediată și ca să fii mai puțin stresat, dar alocă foarte puțin timp per total acestora.
6. Concentrează-te pe un singur lucru, lucrând în stare de flux
Evită să faci mai multe lucruri deodată.
Realizează sarcinile pe rând, secvențial.
Porționează și sarcina în bucăți mai mici și abordează-le pe rând.
Creează o perioadă fixă de timp pentru a realiza fiecare lucru.
Treci la sarcina următoare după ce ai terminat-o pe cea anterioară.
7. Organizează și planifică în scris, în avans, pe priorități
Când scrii, grija „se mută” din cap pe hârtie și te vei mai gândi foarte puțin sau deloc la acel lucru.
Dacă planifici în avans, te poți trezi cu perspective noi, cu soluții, opțiuni sau idei pentru că noaptea funcționează foarte bine subconștientul.
Când ierarhizezi sarcinile, ești concentrat pe a te pregăti pentru ce e important, nu pe urgențele care vin pe loc. Astfel elimini și stresul.
Ocupă-te mai întâi de lucrurile principale, apoi de cele secundare. Poți utiliza cel puțin 3 metode: Analiza ABC , Metoda ABCEDE, Matricea Eisenhower.
Sunt 4 generații de management al timpului din care amintesc câteva principii:
Organizează-te, dar fii și flexibil și adaptabil.
Lucrează împreună cu alții.
Acceptă că nu poți controla totul.
Ține cont de ce îți spune inteligența ta interioară.
Concluzia: Alegem pentru ce avem timp și pentru ce nu
În funcție de această alegere suntem mai productivi sau nu. Suntem mai fericiți sau nu. Suntem mai relaxați sau nu.
Întâmpini dificultăți?
Dacă vrei să fii performant, să-ți mai rămână timp și energie și pentru viața personală, dar nu reușești, contactează-mă. Vom descoperi împreună metode adaptate ție și astfel vei fii echilibrat în toate ariile vieții tale. Clarifică și acționează!